Toyota se v Tokiu igra s prihodnostjo

TOYOTA ФИНАНС

Toyota se na letošnjem Tokyo Motor Showu spogleduje s prihodnostjo in prikazuje, kaj v praksi prinaša preobrazba v globalnega dobavitelja trajnostne mobilnosti za vse.


Kadarkoli se Akio Tojoda, karizmatični predsednik Toyota Motor Corporation, pojavi na odru, se obeta posebna predstava. Na uradni novinarski konferenci letošnjega Tokyo Motor Showa, ki se je včeraj začel na razstavišču Tokyo Big Sight, je nastopil skupaj z Morizom, ki je pravzaprav njegova animirana karikatura in nekakšen njegov alterego.

In res Akio Tojoda in Morizo San tokrat nista govorila o avtomobilih, temveč sta se najprej posvetila ljudem. Zato na Toyotinem glavnem razstavnem prostoru, ki je tokrat v dvorani Aomi, ni bilo niti enega avtomobila, ki ga bodo predstavili prihodnje leto. Pri Toyoti so nekoliko parafrazirali uradni slogan letošnjega tokijskega avtosalona Odprta prihodnost (Open Future) in se dejansko začeli igrati s časom, ki prihaja. S tem dokazujejo, da svojo transformacijo iz klasičnega avtomobilskega proizvajalca v globalnega dobavitelja trajnostne mobilnosti za vse ljudi jemljejo še kako resno. Prav zato je Akio Tojoda ponudil pogled v niti ne tako oddaljeno prihodnost.

 

 


Iz preteklosti v prihodnost

Ker se vsaka prihodnost začne v preteklosti, se je dotaknil začetkov družbe Toyota, ki jo je v dvajsetih letih prejšnjega stoletja ustanovil njegov praded Sakiči Tojoda. Toyota je svoj industrijski pohod začela kot proizvajalka avtomatskih statev. Sakiči Tojoda jih je zasnoval tako, da so se ustavile vsakič, ko se je strgala nit. Tako je preprečil, da bi bila nastajajoča tkanina nepopolna. In to velja tudi za Toyotine avtomobile. Ko je Akiov ded Kiičiro Tojoda znamko Toyota iz tekstilnega sveta pripeljal v avtomobilske vode, je to preobrazbo izvedel s precejšnjo mero modrosti.

Osnovo njegove filozofije predstavlja že opisana filozofija inteligentne avtomatizacije, združena s pristopom Ob pravem času (Just in Time), ki temelji na prepričanju, da je treba za izdelavo avtomobilov narediti le tisto, kar je treba, in to v pravem trenutku in v točno pravi količini. To velja za Toyotino preteklost, sedanjost in prihodnost.

 

 


Vozila za ljudi in njihove strasti

Za začetek je Akio Tojoda pokazal avtonomno vozilo e-Palette, ki bo svoj ognjeni krst doživelo prihodnje leto, ko bo japonska prestolnica gostila olimpijske in paraolimpijske igre, katerih globalni dobavitelj je tudi korporacija Toyota. e-Palette je multifunkcijsko prevozno sredstvo, ki je v svojem bistvu miniaturni avtobus za sedem potnikov, hkrati pa se lahko preobrazi v marsikaj – lahko je pisarna, trgovina in celo hotel. Tako se bo povsem približalo ljudem in njihovim potrebam.

Akio Tojoda je tudi navdušen avtomobilski dirkač. Zato kljub novim oblikam prevoza, ki jih prinaša prihodnost, še vedno trdno verjame v prihodnost vozniškega užitka. Že pred časom je namreč obljubil, da Toyota nikoli več ne bo izdelovala dolgočasnih avtomobilov. In tega se še kako drži. »Ko je avtomobil postal množično prevozno sredstvo in so kočije odpotovale v ropotarnico zgodovine, so samo v ZDA upokojili 15 milijonov konjev. A kljub temu se nikoli nismo odpovedali dirkalnim konjem. To so bitja, ki občutijo človeka in njegovo srce.

 

 


Zato sem prepričan, da bodo v prihodnosti avtomobili podobni konjem. Tudi oni bodo občutili ljudi. To velja za vozilo e-Palette, ki bo nekakšna kočija, in za futuristični dirkalnik e-Racer, ki bo nekakšen dirkalni konj. Oba pa bosta znala prisluhniti človeku in njegovim željam, občutkom, strasti in hrepenenju. Predvsem pa Toyota verjame v ljudi in njihovo moč,« je poetično sklenil svoj govor Akio Tojoda.

Brez novosti vendarle ne gre

Seveda Toyota na domačem avtosalonu svojih zvestih gostov vendarle ne more pustiti brez novosti. Zasnova letošnjega avtosalona v Tokiu jim namreč omogoča, da so se na glavnem razstavnem prostoru posvetili predstavitvi svoje prihodnje filozofije in usmeritve. Glavne novosti pa so prikazali na drugih prizoriščih sejmišča. V tematskem sklopu Future Expo je glavna zvezda novo ultra kompaktno baterijsko električno vozilo Ultra Compact BEV, ki je v svojem bistvu mestni dvosed s 100 kilometri dosega.

 

 


Obiskovalci so lahko električnega novinca, ki bo na Japonskem na prodaj v letu 2020, preizkusili na 1,5-kilometrski progi. Poleg njega pa so predpremierno prikazali še drugo generacijo modela Mirai, ki ga poganjajo gorivne celice, in konceptno vozilo LQ, ki je opremljeno z vso najsodobnejšo tehnologijo, s katero se avtomobil poveže z voznikom. Na razstavnem prostoru VenusFort pa je na ogled nova generacija priljubljenega mestnega modela Yaris, ki je tako postal prvi Toyotin avtomobil kompaktnega razreda, ki je ustvarjen na podlagi Toyotine nove globalne arhitekture TNGA.

Po tokijskem avtosalonu bo Yaris na ogled na vseh koncih Japonske, kjer se bo prodaja začela v sredini februarja 2020.