TOYOTA ФИНАНС

Toyota Mirai se je z 1360 prevoženimi brezemisijskimi kilometri brez dodatnega polnjenja uvrstila v Guinessovo knjigo rekordov.


Toyota Mirai, letnik 2021, se je uradno vpisala v Guinnessovo knjigo svetovnih rekordov. Vozilo na vodikove gorivne celice je po cestah južne Kalifornije namreč z enim rezervoarjem vodika (eno polnjenje traja le pet minut) prevozilo kar 1360 km (845 milj). Mirai, ki so ga pred kratkim na spletni strani Ward's Automotive razglasili za zmagovalca izbora 10 najboljših pogonskih sklopov, je postavil tudi nov mejnik v razredu brezemisijskih vozil.

“Toyota Mirai je leta 2016 postala prvi serijski avtomobil, ki je bil na prodaj v Severni Ameriki. Druga generacija tega modela pa sedaj podira rekorde v brezemisijskem dosegu. Ponosni smo, da nam pripada vodilna vloga svetu vznemirljive tehnologije vodikovih gorivnih celic. Hkrati pa je to le ena linija naših brezemisijskih vozil," je povedal Bob Carter, izvršni podpredsednik družbe Toyota Motor North America.

Svetovni rekord je bil dosežen pod budnim očesom nadzornikov Guinessove knjige rekordov, ki zahtevajo spoštovanje precej strogih pravil, ki so nujna za priznanje vsakega rekorda. Potovanje, na katerem je bil dosežen rekord, je potekalo 23. in 24. avgusta 2021. Pred začetkom poti pa je Michael Empric, sodnik Guinessove knjige rekordov, uradno zapečatil Miraijev rezervoar za gorivo.

Vozilo sta vozila profesionalni voznik Wayne Gerdes, ki je specializiran za maksimalni izkoristek pogonskih sklopov, in njegov sovoznik Bob Winger. Potovanje sta začela 23. avgusta 2021 pred tehničnim centrom družbe Toyota v Gardeni v Kaliforniji. Potem sta najprej odpotovala proti jugu do San Ysidra, kjer sta se obrnila proti severu in nadaljevala mimo Santa Barbare, Santa Monice in Malibuja, potem pa po pacifiški obalni cesti nazaj do tehničnega centra. Prvi dan sta prevozila 473 milj, pri tem pa sta se le dvakrat zamenjala za volanom.

Naslednji dan sta opravila nekaj lokalnih krogov, v času prometne konice sta potovala med San Diegom, Los Angelesom in okrožjem Orange. Ko jima je zmanjkalo vodika, je števec kazal 845 prevoženih kilometrov, kar je potrdil tudi sodnik Michael Empric.

“Že več kot deset let sem sodnik Guinessove knjige rekordov in v tem času sem bil priča številnim izjemnim dosežkom, med katerimi je bilo tudi nekaj avtomobilskih rekordov. Toyota Mirai je s tem potovanjem dokazala, da je potencial tehnologije vodikovih gorivnih celic takorekoč brezmejen. Toyota je s tem brez dvoma dosegla zgodovinski mejnik v svetu te vznemirljive tehnologije prihodnosti," je povedal sodnik Michael Empiric.

Na rekordnem potovanju je Mirai porabil 5,65 kg vodika in brez potrebe po dodatnem polnjenju vozil mimo 12 polnilnih postaj. Vožnja je v glavnem potekala v času kalifornijskih prometnih konic, ko je promet izjemno gost. Temperatura zraka pa se je gibala med 18 in 28 stopinj Celzija. Na svoji poti v ozračje ni spustil niti enega grama CO2. Na isti razdalji bi vozilo z motorjem z notranjim izgorevanjem v ozračje spustilo približno 300.000 g CO2.

Rekordni dosežek sta dosegla voznika, ki obvladata različne tehnike maksimalnega izkoristka brezemisijskega pogonskega sklopa, ki sta jih pri vožnji Miraija še dodatno optimizirala in se z njimi prilagodila specifičnim vremenskim in prometnim pogojem. Hkrati pa sta podala nekaj nasvetov, ki se jih lahko poslužujejo tudi vsi običajni vozniki:

VZDRŽEVANJE IN PRIPRAVA:

· Držite se predpisanih servisnih intervalov. Nepravilno nastavljen motor porabi več goriva. Toyota Mirai, letnika 2021 ima v načrtu servisni interval na vsaka tri leta, oziroma na 56.000 kilometrov.

· Kolesa morajo biti pravilno centrirana in uravnotežena.

· Redno preverjajte pritisk v pnevmatikah. Prenizek pritisk namreč pomeni večjo porabo goriva.

· Odstranite nepotrebno prtljago in nosilce za prtljago ter na ta način znižajte težo vozila in njegov zračni upor.

TEHNIKE VOŽNJE:

· Izogibajte se hitremu pospeševanju in močnemu zaviranju.
· Izogibajte se vožnji s preveliko hitrostjo.
· Zmanjšajte uporabo mehanskih in električnih naprav, kot je na primer klimatska naprava. (Zanimiv podatek: Mirai letnika 2021 ponuja izbiro načina vožnje. Način Eco med drugim optimizira tudi delovanje klimatske naprave. Podobno kot hibridi Toyota je tudi Mirai opremljen s sistemom predvidljive učinkovitosti vožnje, ki zaznava pogoste trase in optimizira polnjenje in praznjenje baterije, s čimer optimizira porabo goriva in povečuje doseg.)

O vozilu Toyota Mirai

Mirai, letnik 2021, je premijska limuzina znamke Toyota s pogonom na vodikove gorivne celice (FCEV). Deluje na zadnji pogon, poleg tega pa ga odlikujejo kombinacija izjemne oblike, visoke tehnologije, odličnih voznih zmogljivosti in občutno daljši brezemisijski doseg. Pogon na zadnja kolesa omogoča večji rezervoar vodika, s katerim se je doseg povečal na približno 650 kilometrov (Mirai s paketom opreme XLE), kar je za 30 odstotkov več kot pri prvi generaciji.

Beseda mirai v japonščini pomeni prihodnost in je s tega vidika izjemno primerna za poimenovanje tega naprednega vozila, ki ga poganja najbolj dovršen pogonski sklop na vodikove gorivne celice. Novi Mirai je pomemben sestavni del elektrifikacijske strategije znamke Toyota, ki jo sestavljajo vozila na hibridni pogon in prihajajoča baterijsko-električna vozila (BEV).