TOYOTA ФИНАНС

Svetovna premiera povsem novega električnega modela Toyota bZ4X


· Prvo povsem električno baterijsko vozilo (BEV) znamke Toyota.
· Prvi model nove Toyotine podznamke bZ – beyond Zero.
· Udoben, prostoren in avtentičen športni terenec, ki je na voljo z novim sistemom štirikolesnega pogona izjemnih zmogljivosti.
· Izjemno kakovostna, zmogljiva in trpežna baterija, ki je rezultat četrt stoletja izkušenj znamke Toyota na področju avtomobilskega elektrifikacijskega inženirstva.
· Evropska premiera bo na sporedu 2. decembra 2021.

Toyota danes premierno predstavlja povsem novi avtomobil bZ4X, ki je hkrati tudi prvi model nove serije bZ – beyond Zero, ki se bo ukvarjala s snovanjem baterijskih električnih vozil (BEV).

Prvi povsem baterijsko-električni avtomobil, ki so ga zasnovali pri znamki Toyota, je oblikovno in tehnološko zvest konceptu, ki je bil predstavljen na začetku tega leta. To je hkrati tudi prvi avtomobil, ki bo v celoti zgrajen na platformi, v celoti posvečeni baterijsko-električnim avtomobilom. Filozofijo e-TNGA sta družno zasnovala Toyota in Subaru. Baterijska enota je integrirana v šasijo in je pod tlemi avtomobila, kar zagotavlja nizko težišče in odlično razporeditev teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila, poleg tega pa omogoča tudi torzijsko togost, ki pomembno pripomore k varnosti, stabilnosti, krmiljenju in udobju vožnje.



bZ4X je prostoren in udoben športni terenec, ki je na voljo s povsem novim sistemom štirikolesnega pogona, ta pa omogoča izjemne terenske zmogljivosti in odlično krmiljenje. Sistem poganjata ločena elektromotorja, ki sta nameščena vsak na svoji osi. Čista, prefinjena in mogočna zunanjost tega naprednega baterijsko-električnega avtomobila ponuja značaj športnega terenca. Odlikuje ga tudi nova prepoznavna kladivasta zasnova sprednjega dela avtomobila, ki poudarja mogočno cestno podobo.

Dolga medosna razdalja je osnova prostorne petsedežne kabine, ki ima tudi velik prtljažni prostor.

Toyota se je pri snovanju vozila naslanjala na 25-letne izkušnje, ki jih ima na področju razvoja elektrifikacijskih avtomobilskih tehnologij. Na ta način so zasnovali izjemno zanesljivo in zmogljivo litij-ionsko baterijo, ki poganja avtomobil bZ4X. Pričakujejo, da bo ta baterija tudi po desetih letih uporabe še vedno delovala z 90 odstotki svoje zmogljivosti.*

(* Ciljne vrednosti v času razvojnega procesa. Načrtovani čas uporabe je deset let oziroma 240.000 kilometrov (150.000 milj) oziroma kar je krajše.)

S polno baterijo naj bi vozilo imelo več kot 450 km dosega (odvisno od različice, natančni podatki bodo objavljeni pozneje). Novi bZ4X bo ponujal tudi druge napredne tehnologije, med drugimi tudi panelno sončno streho, ki pomaga pri polnjenju baterije ne glede na to, ali vozilo stoji na mestu ali je v gibanju. Tretja generacija varnostnega sistema Toyota Safety Sense pa bo ponudila nove napredne rešitve aktivne varnosti in številne asistenčne sisteme.



Evropska premiera novega bZ4X bo na sporedu 2. decembra 2021. Takoj za njo pa bo odprtje spletnih rezervacij, v sklopu katerih si bodo prvi zainteresirani kupci lahko rezervirali svoje vozilo.

Ognjeni krst za novo platformo, ki jo znamka Toyota posveča baterijskim električnim vozilom.

bZ4X je sploh prvi avtomobil, ki je zasnovan po novi filozofiji e-TNGA.

Gre za povsem novo platformo, ki ponuja izjemno fleksibilnost. Na ta način bodo lahko izkoristili potencial bodočih modelov znamke bZ. Ključnega pomena je tanka baterijska enota, ki je zasnovana kot sestavni del šasije in tako pomaga pri zagotavljanju nizkega težišča in idealne razporeditve teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila. Vse to avtomobilu bZ4X zagotavlja stabilnost in dinamično odzivnost, poleg tega pa tudi dolgo medosno razdaljo in prostorno potniško kabino.

Oblika zunanjosti

Toyota je novi model bZ4X zasnovala kot robustni športni terenec, ki je namenjen sodobnemu urbanemu življenju in tudi podeželskim cestam. Njegov videz je mešanica naprednosti baterijskega električnega vozila in atletske zasnove športnega terenca. Sprednji del je zasnovan tako, da se izogiba nepotrebni dekoraciji. Zaznamuje ga nova kladivasta zasnova, ki naj bi postala novi prepoznavni zaščitni znak blagovne znamke bZ. To zasnovo še poudarjajo ozke luči, ki dodatno pripomorejo k mogočni zunanji podobi avtomobila.

S profila prevladuje silhueta, ki temelji na nizkih linijah in prefinjenih stebričkih, ki izžarevajo nizko težišče. Veliki koloteki omogočajo namestitev 50,80-centimetrskih (20-palčnih) koles, ki še poudarjajo značaj avtentičnega športnega terenca. Na zadnjem delu pa so luči pomaknjene povsem v kote, kar optično še poveča širino avtomobila.

Zunanje dimenzije v primerjavi s športnim terencem Toyota RAV4 izžarevajo vse prednosti, ki jih ponuja platforma e-TNGA. bZ4X je za 85 mm nižji, ima krajše previse, hkrati pa za 160 cm daljšo medosno razdaljo kot RAV4. Tudi pokrov motorja je za 50 mm nižji. Agilnost pa izžareva tudi obračalni krog, ki znaša le 5,7 m.

Oblikovna zasnova vsebuje tudi aerodinamične elemente, ki pripomorejo k povečanju dosega. Sprednji odbijači so zasnovani tako, da omogočajo boljši pretok zraka. Na voljo pa so tudi zadnji spojler, difuzor in natančno zasnovana vzvratna ogledala. Ozek zračnik motorja pa ima posebne kanale za hlajenje baterije, hkrati pa zmanjšuje zračni upor.



Oblika notranjosti

Notranjost je bila zasnovana skladno s švedsko besedo lagom, ki pomeni ravno prav. Ta pristop se izraža v udobju in prostornosti potniške kabine, ki ustvarja ambient dnevne sobe. Tovrstni vtis še dodatno poudarjajo mehke tkanine in satenasti detajli, opcijsko pa je na voljo tudi panoramska streha.

Nadzorna plošča je zasnovana dokaj ozko, poleg tega je nameščena nizko, kar vozniku odpira pogled na cesto in povečuje vidljivost. S tem je zadoščeno načelu – roke na volanu, oči na cesti. Središče kokpita je 17,78-centimetrski, 7-palčni informacijski zaslon, ki je nameščen tik pred voznikom, kar pomeni, da so podatki dostopni, ne da bi moral voznik pogled umakniti s ceste.

Velika medosna razdalja potnikom omogoča veliko prostora za noge. Potnika na sprednjem in zadnjem sedežu imata več kot meter oddaljeni kolčni točki. Na voljo je tudi velik prtljažni prostor, katerega prostornina znaša kar 452 litrov.

Zmogljivost

bZ4X s sprednjim pogonom je opremljen s 150 kW elektromotorjem, ki zmore 204 konjske moči in 265 Nm navora. Od 0 do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde, njegova največja hitrost pa znaša 160 km/h.

Različica s štirikolesnim pogonom zmore 217,5 konjski moči in 336 Nm navora. Največja hitrost znaša 160 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 7,7 sekunde. Vsi ti podatki so za zdaj še provizorični in so predmet finalne homologacije.

Sistem ponuja tudi opcijo enopedalne vožnje, ki omogoča dodatno regeneracijo zavorne energije in vozniku omogoča pospeševanje in upočasnjevanje vozila samo z uporabo stopalke za plin.



Doseg in baterijska tehnologija

Doseg je za kupce baterijsko-električnih vozil zagotovo najpomembnejši podatek. Toyota se pri tem lahko zanese na svoje 25-letne izkušnje pri razvoju visoko zmogljivih baterij. Zato novi bZ4x ne ponuja le izjemnih zmogljivosti, temveč je opremljen z baterijo, ki bo svoje vrhunske lastnosti ohranjala tudi z leti uporabe. Inženirji so se že v razvojni fazi držali izhodišča, da bo baterija v desetih letih oziroma po 240.000 prevoženih kilometrih izgubila le 10 odstotkov svoje kapacitete.

Litij-ionska baterija ponuja visoko gostoto in kapaciteto 71,4 kWh. Le to zadostuje za več kot 450 kilometrov dosega po ciklu WLTP. Seveda je ta podatek odvisen od različice in je predmet finalne homologacije.

Zahvaljujoč izjemni učinkoitosti in učinkovitemu sistemu ogrevanja, vključno s toplotno črpalko, je zanesljivost omogočena tudi pri temperaturah pod ničlo. Baterija ponuja tudi hitro polnjenje. Do 80 odstotkov se napolni že po 30 minutah polnjenja na hitri polnilnici 150 kW. Na voljo pa je tudi novi trifazni polnilnik.

Ključnega pomena za kakovost in trajnost baterije je večkratni nadzor nad napetostjo, tokom in temperaturo. Če sistem kjerkoli zazna kakršnokoli nepravilnost, se samodejno sprožijo nadzorni postopki. bZ4X je sploh prvo vozilo znamke Toyota z vodno hlajeno baterijo.

Štirikolesni pogon

Toyota je pri razvoju novega sistema štirikolesnega pogona, ki je prilagojen baterijsko-električnim vozilom, sodelovala z znamko Subaru, ki se tudi ponaša z bogatim izročilom snovanja pogonov na vsa štiri kolesa. Tako so zagotovili varno delovanje v vseh še tako težavnih cestnih razmerah ter športnega terenca bZ4X opremili z najboljšimi terenskimi zmogljivostmi v svojem razredu.

Različica s štirikolesnim pogonom AWD je opremljena z dvema ločenima 80 kW elektromotorjema, ki sta nameščena vsak na svoji osi. XMODE pa ponuja izbiro različnih načinov vožnje, ki so prilagojeni vožnji po blatu in snegu (pod 20 km/h). Grip Control pa omogoča vožnjo po zahtevnih terenih pri hitrosti pod 10 km/h.



Elektronsko krmiljenje

bZ4X je sploh prvi serijski model znamke Toyota, ki je opremljen z elektronskim sistemom krmiljenja. Ta sistem namesto mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi uporablja elektronski sistem, ki prilagaja kot koles skladno z voznikovimi nameni. Poleg tega pa zagotavlja več prostora za noge, izboljšuje svobodo pri vožnji in olajšuje izstopanje in vstopanje v vozilo. Tradicionalni volan je nadomeščen s tako imenovanim sistemom One Motion Grip-control, ki omogoča bolj tekoče in preprosto upravljanje. Do skrajne točke volana zadostuje že poldrugi obrat.

Sistem brez fizične povezave med volanom in kolesi tudi izničuje nepotrebne vibracije, hkrati pa voznik še vedno dobiva povratne informacije z vozne podlage. Občutek krmiljenja namreč zagotavlja neodvisni nadzor nad krmilnim trenjem. Delovanje volana je prilagojeno izbranemu načinu vožnje.

Strešni sončni paneli

Doseg avtomobila bZ4X je optimiziran tudi z uporabo opcijske sončne strehe, ki generira električno energijo. Sončna streha deluje ne glede na to, ali je avtomobil parkiran ali v gibanju. Na letni ravni zbere dovolj energije za 1800 prevoženih kilometrov.

Nova generacija varnostnega sistema Toyota Safety Sense

bZ4X je opremljen s tretjo generacijo varnostnega sistema Toyota Safety Sense, ki ponuja številne nove izboljšane funkcije, ki pomagajo pri preprečevanju nesreč. Sistem deluje kot voznikov partner in odločilno pripomore k doseganju mobilnostnega cilja ničelne stopnje smrtnih žrtev in poškodb, ki so posledica prometnih nesreč.

Sistem deluje na podlagi milimetrskega radarja in monokularne kamere, ki sta še dodatno izboljšana. Med novimi funkcijami je treba omeniti zaznavanje nasproti vozečih vozil, preprečevanje nenadnih pospeševanj pri nizki hitrosti in asistenčno zaviranje v sili.

Novi multimedijski sistem pa ponuja tudi brezžično posodabljanje sistema Over The Air (OTA).

Predstavitev Toyotine podznamke beyond Zero

bZ4X je prvi model nove Toyotine podznamke bZ. To je kratica, ki pomeni beyond Zero in izžareva vodilno okoljsko vlogo znamke Toyota. Ta je že od leta 1997, ko je bila predstavljena prva generacija hibridnega modela Prius, zavezana elektrificirani mobilnostni prihodnosti.

S predstavitvijo modela bZ4X bo Toyota še okrepila svojo multitehnološko videnje elektrificirane mobilnosti. Kupcem so zdaj na voljo hibridno-električna vozila, električni priključni hibridi, vozila na vodikove gorivne celice in po novem tudi baterijsko-električna vozila. S temi izdelki Toyota konstantno zmanjšuje emisije CO2. Hkrati pa ponuja izdelke, ki so funkcionalni in zasledujejo cilj ogljične nevtralnosti.

Brezemisijska prihodnost je le del ambicije znamke Toyota, saj beseda beyond označuje čas onkraj ničelnih stopenj emisij in je hkrati sinonim za čistost. Toyota je poleg vsega zavezana tudi čedalje boljšim mobilnostnim rešitvam za vse, hkrati pa ohranja užitek pri vožnji. Prizadeva pa si tudi pri ustvarjanju boljše družbe na vseh koncih našega planeta.

bZ4X je vozilo, ki v središče postavlja človeka. Zasnovano je za brezkompromisni prehod na baterijska električna vozila. Ob vsem tem pa prinaša tudi nov oblikovalski pristop, ki presega pričakovanja svojih kupcev.