TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GR YARIS RALLY1 JE PRIPRAVLJENA NA HIBRIDNO REVOLUCIJO V RELI SERIJI WRC.


TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team drzno začenja novo ero v reli seriji FIA World Rally Championship. Z legendarnim Relijem Monte Carlo, ki bo na sporedu med 20. in 23. januarjem 2022, se namreč začenja nova razburljiva sezona.

Dirkalnik GR Yaris Rally1 je naslednik izjemnega Yarisa WRC, ki je v sezoni 2021, ki se je končala pred vsega osmimi tedni v Monzi v Italiji, dosegel popolno prevlado, saj je slavil v konkurenci voznikov, sovoznikov in konstruktorjev. Na cestah francoskih Alp se bodo sploh prvič pomerili dirkalniki Rally1, ki bodo nasledili dirkalnike World Rally Cars, ki so v zadnjem četrt stoletja tvorili najvišjo kategorijo reli serije WRC.

Dirkalniki Rally1 v primerjavi s svojimi predhodniki prinašajo več pomembnih sprememb. Sploh prvič na najvišjo raven relija prihaja tudi hibridna tehnologija. Vsak avtomobil bo namreč opremljen s hibridno enoto, ki je sestavljena iz baterije 3,9 kWh in elektromotorja (MGU), ki pri pospeševanju zagotavlja dodatnih 100 kW (134 KM).



GR YARIS Rally1 v kombinaciji s preizkušenim 1,6-litrskim motorjem s turbopolnilnikom iz Yarisa WRC zagotavlja več kot 500 konjskih moči. Motor bo deloval na 100-odstotno trajnostno gorivo, ki je sploh prvo te vrste in bo premierno uporabljeno na svetovnem prvenstvu pod okriljem svetovne avtomobilistične organizacije FIA.

GR YARIS Rally1 je zgrajen na posebni šasiji in je opremljen z varnostnim oklepom, ki voznikom in sovoznikom nudi večjo zaščito. Druge spremembe, ki jih zahtevajo predpisi, vključujejo manj zapleteno aerodinamiko, vrnitev na mehanski menjalnik in odstranitev aktivnega sredinskega diferenciala. Ob teh spremembah bodo še bolj prišle do izraza spretnosti voznikov, ki se bodo morali prilagoditi tudi zahtevam v zvezi z regeneracijo in uporabo hibridne energije, hkrati pa bodo morali znotraj novih parametrov skupaj s svojimi inženirji optimizirati zmogljivost in vozniške lastnosti.

GR Yaris Rally1 je že lani spomladi opravil temeljit program testiranja. Zadnjih nekaj tednov pa so bila testiranja osredotočena na posebne zahteve Relija Monte Carlo, ki slovi po spremenljivih razmerah, saj trasa poteka tako po suhem asfaltu kot tudi po snegu in ledu. Zagotovo bodo tovrstno zahtevne razmere še dodatno otežile začetek sezone v povsem novih avtomobilih.



Reli se bo začel v četrtek zvečer. Prvi pa se bo s svojim novim GR Yarisom Rally1 na progo podal aktualni svetovni prvak Sébastien Ogier. Osemkratni svetovni prvak, ki je z osmimi zmagami tudi rekorder relija Monte Carlo, bo v tej sezoni nastopal z novim sovoznikom Benjaminom Veillasom. Ogier bo letos tekmoval le na določenih preizkušnjah serije WRC. Sezono pa bodo v celoti odpeljali Elfyn Evans in njegov sovoznik Scott Martin, ki sta lansko sezono končala na drugem mestu, ter Kalle Rovanperä in njegov sovoznik Jonne Halttunen, ki sta v prejšnji sezoni zasedla skupno četrto mesto.

Na vsaki dirki bodo nastopali štirje avtomobili GR YARIS Rally1, pri čemer se bosta Takamoto Katsuta in njegov sovoznik Aaron Johnston branila barve novoustanovljene ekipe TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team Next Generation.

Na letošnjem Reliju Monte Carlo je v primerjavi z lanskim letom novih kar 85 odstotkov novih etap. Za 90. izvedbo relija se je servisni park iz Gapa preseli v Monako. Reli se začenja v četrtek zvečer na ikoničnem trgu pred legendarnim Casinojem v Monte Carlu. Že v prvi noči pa bo na sporedu tudi etapa na znamenitem prelazu Turini, po katerem bodo prvič po letu 2013 vozili ponoči.

Petek je najdaljši dan relija in je sestavljen iz treh etap, ki jih bodo dirkači prevozili dvakrat. Podobno bo tudi dogajanje v soboto, ko se bo karavana preselila nekoliko bolj proti zahodu. Dopoldne bodo na sporedu tri etape, od katerih bosta dve na sporedu tudi popoldne. Zadnji dan relija sestavljata dve etapi, ki sta na sporedu dvakrat. Zadnja etapa, ki se konča v Entrevauxu, je edina, ki je enaka lanski.



IZJAVE

Jari-Matti Latvala (vodja ekipe):

"Reli vstopa v povsem novo in razburljivo obdobje. Pojavlja se veliko novih vprašanj in Reli Monte Carlo nam bo zagotovo dal nekaj odgovorov. Kot ekipa smo se zelo dobro pripravljali, vendar nihče ne more vedeti, kako se bodo odrezali različni avtomobili. Morda bodo do izraza prišle tudi razlike med vozniki. Nekateri se bodo takoj spoprijateljili z novimi avtomobili, drugi pa bodo morali šele najti svojo samozavest. Obstaja veliko sprememb, ki se jim je treba prilagoditi. Za voznike je bil Monte Carlo vedno najtežji reli v prvenstvu. Veliko bo odvisno od pogojev. Avtomobili imajo več moči. A kako to moč izkoristiti v snežnih in ledenih razmerah? Poleg vsega pa selitev iz Gapa v Monako pomeni, da je veliko novih etap. Vse te neznanke pa le še povečujejo razburljivost."

Sébastien Ogier (voznik dirkalnika št. 1):

"Sem na začetku povsem nove faze svoje kariere in ker ne bom sodeloval na vseh dirkah prvenstva, je občutek kar precej drugačen. A veseli me, da sem še vedno del ekipe TOYOTA GAZOO Racing. Hkrati pa je sodelovanje na Reliju Monte Carlo vedno nekaj posebnega. Kot tekmovalec si še vedno želim zmagati. Vem, da se je ekipa zelo trudila, da bi bili konkurenčni tudi z novo generacijo avtomobilov. Sam sem imel decembra priložnost opraviti tri dni testiranja z novim GR Yarisom Rally1, prejšnji teden pa smo se intenzivno pripravljali prav na Reli Monte Carlo, ki za vse predstavlja velik izziv. Ne spomnim se, da je bilo kdaj prisotne več razburljive negotovosti."



Elfyn Evans (voznik dirkalnika 33):

"To je res razburljiva doba našega športa in veselim se novih izzivov. Na testiranjih z novim GR Yarisom Rally1 smo naredili dober napredek, vendar je nemogoče vedeti, kje smo glede na konkurenco, dokler ne pridemo v Monte Carlo. Toliko se je spremenilo in to je povsem nepopisan list papirja. Ni bilo lahko skočiti iz tako odličnega avtomobila, kot je bil Yaris WRC. Dodatna moč hibridnega sistema naredi veliko razliko. Na testiranjih smo se že veliko naučili in prepričan sem, da se bomo tekmo letom spopadali s številnimi izzivi. Monte Carlo bo le začetek nove poti. To je reli, ki je tako ali tako vedno nepredvidljiv. Zdaj se je baza premaknila na jug, kjer je veliko novih etap in drugačnih terenov, s katerimi se bo treba spopasti."

Kalle Rovanperä (voznik dirkalnika 69)

"Z novim avtomobilom imam dober občutek in za nami so dobre priprave. Pri vsakem novem avtomobilu je vedno treba veliko delati in izboljšati. Vendar menim, da ves čas dobro napredujemo. Še posebej zanimivo se je bilo navaditi novosti, ki jih prinaša hibridni sistem. Daje vam veliko več moči in to je običajno dobro, vendar je lahko v določenih točkah tudi nekoliko težavno, če ga niste povsem navajeni. Reli Monte-Carlo bo letos prav poseben. To je vedno zapletena preizkušnja. Letos bomo imeli veliko novih etap in popolnoma nov avto. Petek in sobota bosta zelo dolga dneva in če ju bomo prebrodili brez težav, bo to že kar dobro."