Nova Toyota Yaris – zasnovana za urbano življenje

TOYOTA ФИНАНС

Povsem nova Toyota Yaris je bila zasnovana za cedalje vecje izzive, ki jih prinaša uporaba avtomobilov v urbanih okoljih.


• Svetovna premiera povsem novega Yarisa.
• Prvic je bila za zasnovo kompaktnega avtomobila uporabljena Toyotina nova globalna arhitektura TNGA.
• Nova platforma GA-B zagotavlja še vec sloga, prakticnosti, užitka pri vožnji in varnosti.
• Novi 1,5-litrski motor Hybrid Dynamic Force je ucinkovita mešanica energijske ucinkovitosti in odzivnosti.
• Zasnovan za naziv najbolj varnega kompaktnega avtomobila na svetu.


Predvsem na evropskih trgih so kompaktni avtomobili med najbolj priljubljenimi prav zaradi svoje ucinkovitosti v mestih, v katerih pa se uporaba avtomobilov izrazito spreminja.

 

 


Kupci pricakujejo, da bodo sodobni avtomobili oblikovno privlacni in prakticni za uporabo. Njihovo parkiranje mora biti preprosto, biti morajo agilni za vožnjo in hkrati udobni pri daljših potovanjih. Poleg tega morajo ustrezati vsem sodobnim varnostnim zahtevam in standardom, vzdrževalni stroški nizki pa naj bi bili nizki. Ob vsem tem naj bodo tudi prijazni do okolja. Seveda je zaželeno, da so vse te lastnosti na voljo po dostopni ceni.

Odgovor na vse to prinaša novi Yaris, ki je hkrati tudi prvi Toyotin kompaktni avtomobil, nastal na podlagi Toyotine nove globalne arhitekture TNGA.

Za Yarisa so zasnovali novo platformo GA-B, poleg tega so prvic uporabili novi 3-cilindrski hibridni pogonski sklop cetrte generacije.

Ta pristop nadgrajujejo tudi vse prednosti sistemov za zagotavljanje aktivne in pasivne varnosti, ki soustvarjajo najvarnejši kompaktni avtomobil na svetu.

Platforma GA-B omogoca privlacen videz in celovit paket
• Atraktivna zunanjost izraža agilnost in kompaktnost.
• Novi Yaris je krajši, širši in nižji od prejšnjega modela.
• Pametna zasnova maksimizira prostornino notranjosti.
• Novi materiali ustvarjajo obcutek kakovosti.

 

 


Oblikovna zasnova zunanjosti novega Yarisa je definirana kot kondenzirana in agilna, hkrati pa je vedno pripravljena na gibanje in užitek.

Kondenzirane dimenzije pomenijo drugacen pristop, saj so dandanašnji novi modeli avtomobilov praviloma vecji od svojih predhodnikov. Yaris je v primerjavi s prejšnjim modelom za 5 milimetrov krajši, hkrati pa je njegova medosna razdalja za 50 milimetrov vecja. To avtomobilu zagotavlja vecjo okretnost pri mestni vožnji, hkrati pa povecuje njegov notranji prostor. To je tudi bistvo njegovega velikega malega znacaja.

Platforma GA-B platform omogoca tudi 40 milimetrov nižjo višino avtomobila, pri cemer se notranja višina ni zmanjšala, saj voznik in potniki sedijo nekoliko nižje. Dodatnih 50 milimetrov medosne razdalje pa obcutno povecuje prostor za noge na sprednjih in zadnjih sedežih. Širša zasnova pa pripomore k bolj mogocni cestni podobi.

Oblikovna zasnova sprednjega dela avtomobila temelji na velikem zracniku motorja z zašcitnim znakom Toyota. Pomik stebricka A proti zadnjemu koncu avtomobila podaljšuje tudi pokrov motorja, kar povecuje dinamicni vtis avtomobila.

V notranjosti je uporabljeno nacelo – manj je vec. Yaris namrec ponuja prostoren interier za voznika in njegove potnike. Odlicen vtis pa dodatno povecujejo kakovostni materiali na armaturni plošci in oblogah vrat. Yaris je prvic opremljen tudi z za dotik obcutljivim zaslonom.

Kokpit je zasnovan skladno s pristopom – roke na volanu, oci na cesti. Vse informacije so izpisane jasno in pregledno. Središce dogajanja je osrednji 10-palcni zaslon Toyota Touch, ki ponuja številne multiinformacijske funkcije. Vozniku je namenjen tudi velik projekcijski zaslon, ki omogoca popolno osredotocenost na dogajanje na cesti.

 

 


Novi Yaris je lahko opremljen tudi z visokotehnološkimi dodatki, kot so brezžicni polnilnik pametnega telefona, ogrevan volan, posebna osvetlitev kabine ... Ergonomska zasnova pa omogoca intuitivno upravljanje, saj je nadzorna plošca nekoliko tanjša in nižja, sredinska konzola pa nekoliko višja, hkrati pa je volan za spoznanje manjši, kar omogoca boljši pregled nad dogajanjem na cesti.

Platforma GA-B zagotavlja še vec vozniškega užitka

• Zagotavlja samozavestno in naravno vožnjo.
• Nizko težišce omogoca optimiziran položaj za volanom.
• Torzijska trdnost karoserije je osnova odlicni odzivnosti in stabilnosti. Toyota je s platformami nove globalne arhitekture TNGA naredila izjemen korak naprej pri zagotavljanju užitka pri vožnji, odzivnosti in slogovne privlacnosti svojih novih modelov. Na podlagi platforme GA-C so nastali avtomobili srednjega razreda, kot sta Prius, C-HR in nova Corolla. Na podlagi platforme GA-K pa sta bila ustvarjena novi Camry in RAV4.

Pri novem Yarisu je Toyota prvic uporabila platformo TNGA tudi pri avtomobilu kompaktnega razreda. Nova platforma GA-B pomeni temelj Yarisovega užitka pri vožnji, ki ponuja še vec samozavesti in naravnega obcutka. Avtomobil je izjemno stabilen in odziven, hkrati pa naraven, agilen in natancen.

Kombinacija kompaktnih dimenzij, dinamicne zasnove in zmogljivosti cetrte generacije hibridnega pogonskega sklopa so najpomembnejše sestavine Yarisovega dinamicnega znacaja. Pri mestni vožnji ga odlikujeta odzivnost in okretnost, na odprti cesti pa omogoca veliko udobje in potovalni užitek.

Podobno kot pri drugih modelih, ki so nastali na podlagi platform TNGA, ima voznik izrazit obcutek povezanosti z avtomobilom. Platforma GA-B omogoca nižje sedenje in 60 milimetrov vec prostora na sprednjih sedežih. To omogoca bolj angažiran položaj za volanom, izboljšuje ergonomijo in daje vec možnosti osebnih nastavitev. Kot volana je za šest stopinj vecji, hkrati pa je volanski obroc namešcen bliže vozniku.

 

 


Kot pri vecini drugih modelov, ki so nastali na podlagi platform TNGA, ima tudi novi Yaris v primerjavi s prejšnjim modelom za približno 15 milimetrov nižje težišce. Šasija je bolje uravnotežena, kar povecuje stabilnost avtomobila in izboljšuje ucinkovitost zaviranja. Torzijska trdnost pa avtomobilu omogoca stabilnost in agilnost.

Novo vzmetenje ponuja še vec udobja in hkrati omogoca izjemen oprijem vozila. Trdnost zadnjega dela se je s 320 povecala na 580 Nm/deg, kar povecuje dinamicne znacilnosti, krmiljenje in agilnost avtomobila.

Novi 1,5-litrski pogonski sklop hybrid dynamic force zagotavlja še vec odzivnosti in energijske ucinkovitosti

• Povsem novi 1,5-litrski pogonski sklop Hybrid Dynamic Force.
• Ponuja vec odzivnosti in za 20 odstotkov manjšo porabo goriva.
• Cetrta generacija hibridne tehnologije optimizira težo in porabo goriva.
• Novi 1,5-litrski pogonski sklop Dynamic Force ponuja za 40 odstotkov boljšo termicno ucinkovitost.
Toyota velja za pionirja hibridne tehnologije, saj se lahko pohvali z vec kot 20 leti izkušenj. Toyotini hibridi so na razlicnih koncih sveta prevozili na milijarde kilometrov in se izkazali s svojo ucinkovitostjo, trpežnostjo, trajnostjo in zanesljivostjo. Ocene kažejo, da Toyotini hibridi vsak dan skupaj prevozijo vec kot 500 milijonov kilometrov.

Od predstavitve prve generacije Pirusa leta 1997 je Toyota prodala vec kot 14 milijonov hibridov, od tega vec kot 2,5 milijona na evropskih trgih. Poleg tega ves cas razvija nove tehnologije in predstavlja nove modele. Yaris Hybrid je bil leta 2012 prvi hibridni model v segmentu kompaktnih avtomobilov.

Od takrat je bilo na evropskih trgih prodanih že vec kot pol milijona primerkov. Zaradi tega Yaris opravlja tudi pomembno vlogo pri ozavešcanju in promociji prednosti, ki jih prinaša hibridni pogon.

Cetrta generacija hibridnega sistema je bila preizkušana v razlicnih evropskih mestih – Rimu, Parizu in Darmstadtu. Rezultati so pokazali, da je v urbanih conah mogoce vec kot 80 odstotkov casa voziti brez izpustov škodljivih emisij.

Zasluga za te izjemne rezultate gre predvsem arhitekturi Toyota Hybrid System, ki združuje znacilnosti elektricnega avtomobila in ucinkovitega pogona prek motorja z notranjim izgorevanjem. Toyotina cetrta generacija hibridne tehnologije bo prvic na voljo prav pri novem Yarisu. 1,5-litrski pogonski sklop Hybrid Dynamic Force je bil razvit na podlagi vecjega 2,0-litrskega sistema, ki je že vgrajen v modele Corolla, RAV4 in Camry.

Hibridni sistem sestavlja 1,5-litrski tricilindrski bencinski motor Atkinsonovega cikla, ki ga podobno kot 2,0- in 2,5-litrski razlicici odlikujeta izjemna ucinkovitost in ekonomicnost. Motor se ponaša z najhitrejšim izgorevanjem na svetu, kar se kaže predvsem pri majhni porabi pri nizkih obratih. Poleg tega je motor zasnovan s posebnim modulom, ki zmanjšuje vibracije in hrup.

Za 40 odstotkov boljša je tudi termicna ucinkovitost, ki je boljša tudi od dizelskih motorjev. Rezultat tega so tudi 20 odstotkov manjše emisije CO2. Poleg tega je skupna ucinkovitost motorja boljša za kar 15 odstotkov, kar zagotavlja vecjo moc, boljšo samozavest in bolj naraven obcutek pri vožnji.

Sistem ponuja tudi novo litij-ionsko baterijo, katere vecja moc omogoca boljši pospešek avtomobila. Poleg tega je baterija kar za 27 odstotkov lažja od baterije v prejšnjem modelu.

Poleg hibridnega pogonskega sklopa bo novi Yaris na dolocenih trgih na voljo tudi z 1,5-litrskim in 1,0-litrskim tricilindrskim motorjem. Vec podrobnosti o teh dveh motorjih bo znanih v prihodnjih mesecih.

 

 


Nova stopnja asistencnih sistemov v kompaktnem avtomobilu

• Zasnovan za naziv najbolj varnega kompaktnega avtomobila na svetu.
• Izjemne varnostne zmogljivosti novega sistema Toyota Safety Sense.
• Prva sredinska zracna blazina na svetu.

Novi Yaris je zasnovan tudi z namenom, da postane najbolj varen kompaktni avtomobil na svetu. Ponuja namrec nove napredne varnostne tehnologije, ki bodo povecevale varnost njegovih uporabnikov pri vsakodnevni vožnji.

Paket naprednih asistencnih sistemov med drugim ponuja pametni prilagodljivi tempomat in pomoc pri ohranjanju voznega pasu, ki bosta del standardne opreme vsakega novega Yarisa.

Poleg asistencnih sistemov Yaris zagotavlja še dodatno izboljšano zašcito potnikov, ki bo ustrezala novim varnostnim standardom, ki bodo zaceli veljati leta 2020. Izboljšana bo varnost v primeru bocnega trka. Poleg tega bo Yaris sploh prvi avtomobil kompaktnega razreda, ki bo opremljen s sredinsko zracno blazino.

Vec podrobnosti o aktivni in pasivni varnosti novega Yarisa bo znanih v prihodnjih mesecih.

YARIS – inovativna Evropska zgodba o uspehu

Yaris je v svojem bistvu evropska uspešnica. Gre namrec za model, ki ima odlicen sloves in ki ga že od nekdaj poganjajo najnovejše inovacije.

Že prvi Yaris, ki je bil predstavljen leta 2000, je naredil imeniten vtis, saj je bil nagrajen z nazivom evropski avto leta, poleg tega pa je bil nagrajen tudi njegov pogonski sklop, ki je bil razglašen za motor leta.

Yaris je tudi prvi Toyotin model, ki je bil zasnovan za specificne potrebe evropskih kupcev. Že vse od leta 2001 ga proizvajajo v Toyotini tovarni v Valenciennesu v Franciji.

Drugi generaciji Yarisa, ki je bila predstavljena leta 2005, je pripadla cast, da je postala prvi avtomobil segmenta B, ki je bil nagrajen s petimi zvezdicami na varnostnem testu Euro NCAP. Poleg tega je bil prvi avtomobil svojega razreda, v katerega so namestili varnostno blazino za voznikova kolena.

Tretja generacija Yarisa, ki je luc sveta ugledala leta 2012, je bila prvi avtomobil svojega segmenta, ki je bila na voljo tudi v samopolnilni hibridni razlicici. S tem je Yaris postavil nove standarde majhne porabe goriva in nizkih emisij CO2.

Leta 2017 je Toyota po vecletni odsotnosti spet vstopila v svet relija in na seriji WRC nastopila z dirkaškim Yarisom WRC. Ta model je bil tudi navdih za nastanek cestne razlicice Yarisa GRMN. Omejena serija teh avtomobilov, ki so nastali na podlagi dolgoletnih izkušenj inženirjev in razvojnikov ekipe TOYOTA GAZOO Racing, je bila tako rekoc takoj razprodana.

Zaradi vseh naštetih inovacij je Yaris rasel iz generacije v generacijo. V Evropi so jih do zdaj prodali vec kot 4 milijone, od tega jih vec kot pol milijona poganja hibridni pogon.

Cetrta generacija Yarisa v manjše avtomobile prinaša platformo GA-B, kar je tudi svojevrsten mejnik. Avtomobil se ponaša z izboljšano vozno dinamiko, udobjem pri vožnji, odlicnim krmiljenjem, povecano varnostjo in atraktivnim videzom.

Zaradi prednosti, ki jih prinaša novi 1,5-litrski pogonski sklop Hybrid Dynamic Force cetrte generacije pa ponuja izjemno energijsko ucinkovitost, majhno porabo goriva in nizke emisije, hkrati pa zagotavlja vec moci in odzivnosti.

Podobno kot vse prejšnje generacije bo tudi novi Yaris nastajal v Evropi. Toyota je vložila vec kot 300 milijonov evrov v posodobitev svoje tovarne v Franciji, ki po novem omogoca tudi produkcijo vozil na podlagi platforme GA-B.