TOYOTA ФИНАНС

Nova Toyota GR Yaris: Skovana V Vročici Reli Serije WRC

• Razvita je bila z bogatimi reli izkušnjami legendarnega Tommija Mäkinena.
• Toyotin drugi globalni avtomobil GR, ki ima homologacijo za nastopanje na reli seriji WRC.
• Novi 1,6-litrski tricilindrski turbo motor zmore 261 konjskih moči (192 kW).
• Unikaten, aerodinamičen in lahek dizajn karoserije, ki se ponaša z odličnim razmerjem med težo in močjo 4,9 kg/konjsko moč.
• Novi štirikolesni pogon GR-FOUR odlikujejo nizka teža in izjemne zmogljivosti.

Novi GR Yaris je pravi dirkalni avtomobil, ki je nastal iz izkušenj, pridobljenih z zmagami na reli seriji WRC. Poleg tega je zasnovan skladno s Toyotino zavezo o snovanju čedalje boljših avtomobilov, hkrati pa na ceste prinaša tehnologijo in dizajn z najzahtevnejših tekmovanj motošporta.

 

 

GR Yaris je poseben model, ki so ga zasnovali strokovnjaki ekip TOYOTA GAZOO RACING in Tommi Mäkinen Racing, ki je Toyotin pomembni partner na tekmovanjih reli serije WRC. Kot tak je pozicioniran na vrh palete novega Yarisa. Seveda bo nova dirkaška različica deležna tudi homologacije za nastopanje na seriji WRC. Prodaja novega modela, ki je po GR Supri Toyotin drugi model z oznako GR, se bo začela v drugi polovici tega leta.

 

 

GR Yaris je bil predstavljen na nedavnem 2020 Tokyo Auto Salonu. »Pomembna zaveza ekipe TOYOTA GAZOO Racing je večno izpopolnjevanje osebja in njihovega znanja. Vse to počnemo z namenom razvijanja izjemnih serijskih športnih avtomobilov. Medtem ko je GR Supra športni avtomobil, ki je namenjen dirkalnim stezam, je GR Yaris zasnovan predvsem za najzahtevnejše reli dirke na svetu. Prepričan sem, da ga bodo navijači sprejeli z odprtimi rokami,« je ob predstavitvi povedal Šigeki Tomojama, predsednik ekipe TOYOTA GAZOO Racing.

 

 

Vsak detajl avtomobila je bi zasnovan z mislijo na dirkaške zmogljivosti. Gre za povsem novo platformo, novi motor, novo vzmetenje, lahko konstrukcijo, aerodinamični stajling in novi stalni štirikolesni pogon GR-FOUR. Z izjemno močjo in nizko težo ima izjemen dirkaški potencial, hkrati pa bo tudi na navadnih cestah ponujal izrazit vozniški užitek.

Dediščina

Novi GR Yaris je po Celici GR-FOUR, ki so jo nehali izdelovati leta 1999, Toyotin prvi športni avtomobil s stalnim štirikolesnim pogonom, ki ima homologacijo za nastopanje na dirkah reli serije WRC.

Celica GT-FOUR je zaznamovala Toyotino najbolj plodno obdobje nastopanja na seriji WRC, saj je slavila kar na 30 dirkah, osvojila štiri vozniške in en konstruktorski naslov svetovnega prvaka. V znamenje spoštovanja slavne predhodnice ima GR Yaris na zadnjih vratih napis GR-FOUR.
S homologacijo za nastop na seriji WRC bo GR Yaris že prihodnje leto nared za svojo novo misijo v tem najvišjem razredu svetovnega relija. Odkar se je Toyota leta 2017 vrnila v svet relija, je osvojila konstruktorski (2018) in tudi vozniški naslov, ki ga je v sezoni 2019 izboril Ott Tänak.

Razvojne prednosti

Oblikovalci in inženirji ekipe Tommi Mäkinen Racing so pri snovanju novega avtomobila uporabili vse svoje znanje in izkušnje. Posebno pozornost pa so posvečali aerodinamiki, razporeditvi teže in zmanjševanju teže avtomobila. Vse tri lastnosti so ključnega pomena za zagotovitev dirkaških zmogljivosti.
Nizka strešna linija omogoča odlično aerodinamiko avtomobila, novi 1,6-litrski turbo motor pa je nameščen nekoliko bolj nazaj, baterija pa je v prtljažniku, kar omogoča boljše ravnotežje šasije, boljše krmiljenje, večjo stabilnost in izjemno odzivnost. Trivratna karoserija je izdelana iz lahkih materialov, med katerimi so tudi polimeri ogljikovih vlaken in aluminij. Tako so dosegli izjemno učinkovito razmerje med močjo in težo. Poleg tega so avtomobil že v razvojni fazi preizkušali profesionalni dirkači.

 

 

Unikatna oblika

Čeprav je novi GR Yaris pozicioniran na vrh palete novega Yarisa, se od svojih bratov vendarle nekoliko razlikuje. Ponaša se z osebno oblikovno trivratno zasnovo, katere strešna linija se zniža kar za 91 milimetrov, to pa ustvarja povsem kupejevsko silhueto. Sprednji del izžareva svoj avtentični dirkaški značaj. Na zadnjem delu pa mišičasta krilca poudarjajo 18-palčna platišča.

Novi 1,6-litrski turbo motor

GR Yaris ima povsem novi tricilindrski 1,6-litrski turbo motor, ki zmore 261 konjskih moči (192 kW) in 360 Nm navora.

 

 

Razmerje med močjo in težo

Zagotovitev odličnega razmerja med močjo in težo je bila ključna naloga razvojnikov. Školjka je iz lahkih materialov, med katerimi so tudi polimeri ogljikovih vlaken, uporabljeni pa so pri strehi, in aluminij, iz katerega so izdelani pokrov motorja in vsa tri vrata. Razmerje med močjo in težo je le 4,9 kg/konjska moč. Avtomobil do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 230 km/h.

 

 

GR-FOUR: novi štirikolesni pogon

Novi štirikolesni pogon GR-FOUR optimizira moč vsakega kolesa, poleg tega pa ga odlikuje izjemno nizka teža. Razporeditev navora med sprednjo in zadnjo osjo nadzoruje visoko odzivna sklopka. Pametni sistem ponuja tudi nekoliko drugačno razmerje pogona obeh osi od 100:0 (polni pogon na sprednja kolesa) do 0:100 (polni pogon na zadnja kolesa). Ta prilagodljivost zagotavlja precejšnjo prednost v primerjavi s štirikolesnim pogonom AWD. Poleg tega je GR FOUR tudi precej lažji.
Voznik lahko izbira med štirimi različnimi načini delovanja štirikolesnega pogona. V načinu Normal je razmerje med sprednjo in zadnjo osjo 60:40. V načinu Sport se ravnotežje prenese na zadnjo os in ponuja razmerje 30:70, kar na ovinkastih cestah omogoča veliko vozniškega užitka. Način Track ponuja razmerje 50:50.

Zmogljive zavore

Zmogljiv zavorni sistem sestavljajo sprednji diski premera 356 mm. Zmogljivejše so tudi zavorne čeljusti, ki so zasnovane za dirkaški način vožnje.

 

 

Dirkaški paket

Kupcem je kot opcijska nadgradnja na voljo Circuit Pack, ki vključuje Torsnov diferencial na obeh oseh, posebno vzmetenje in 18-palčna kolesa s pnevmatikami Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18.

Novi produktni center GR v tovarni Motomači

Za dosego postavljenih ciljev v zvezi z zmogljivostmi novega GR Yarisa je Toyota v svoji tovarni Motomači zagotovila posebno produkcijsko linijo, ki je namenjena le modelom GR. Izdelava teh vozil namreč zahteva precej ročnega dela, za kar je Toyota zaposlila posebej izurjene specialiste.